Op een eenvoudige manier de klant bereiken

Nieuwsbrief

Wat staat er in een nieuwsbrief?

In een nieuwsbrief maak je de klant duidelijk waar jouw bedrijf voor staat of je promoot hier je diensten producten of acties in. Je kunt bijvoorbeeld nieuwe klanten triggeren met een extra goedkoop product of een kortingscode zodat zij weer bij jouw bestellen. Maar ook voor nieuwe klanten kun je een nieuwsbrief inzetten. Die geef je bijvoorbeeld 10 % korting op hun eerste bestelling om te zorgen dat zij bij jouw bestellen.

Wat kun je zelf & welke middelen heb je hiervoor nodig?

Wanneer je een klein klantenbestand hebt dan zou ik ervoor kiezen om een nieuwsbrief in wordt of een html editor te maken. De meeste emailproviders ondersteunen een HTML-protocol en zo word je nieuwsbrief bij alle klanten goed weergeven. Voor de wat grotere of middelgrote bedrijven raad ik je een van de volgende tools aan:
i

Mailchimp:

Deze tool kun je bijvoorbeeld makkelijk integreren met wordpress. Het is heel eenvoudig om een klantenbestand op te bouwen en centraal vanuit de website van mailchimp uw nieuwsbrieven te gaan versturen. Mailchimp is gratis voor bedrijven met een klantenbestand van maximaal 2000 klanten. Dit is dus het ideale pakket voor beginnende ondernemers. Tevens werkt mailchimp met een stap voor stap uitleg en is het dus gemakkelijk om zelf te beheren zonder dat je hiervoor een marketingbureau nodig hebt. Voor middelgrote bedrijven heb je al een abonnement beginnend vanaf 10 euro per maand. Dat is geen geld!

La posta :

Dit is een Nederlandse onderneming die ook tot 2000 klanten een gratis nieuwsbrieven tool aanbiedt. Het grote voordeel van dit systeem is dat het gericht is op de privacy van de klant en daarnaast zorgt het ervoor dat er nooit een nieuwsbrief in de spam box komt te staan.

Mailer lite:

Dit bedrijf biedt een gratis nieuwsbrief systeem aan tot maximaal 1000 klanten. Mailer lite onderscheid zich in de functionaliteit van nieuwsbrieven. Je kunt bijvoorbeeld automatisch elke maand een nieuwsbrief online zetten en zorgen dat hij op een bepaald tijdstip wordt verstuurd. Daarnaast kun je ook gebruik maken van een feedback van je klanten. Dit is ook een handige tool als je wilt onderzoeken wat klanten van je bedrijf vinden en wat er beter kan. Deze input is zeer waardevol om door te groeien.

Er zijn natuurlijk nog veel meer tools om nieuwsbrieven mee te maken of je kunt het ook gewoon in wordt of een html editor doen. Maar wij wouden jullie alvast een indruk geven van de meest gebruikte tools hiervoor.