Op een eenvoudige manier de klant bereiken

marketing

Bedrijven hebben altijd als doelstelling om voor marketing te kiezen omdat ze meer verkopen willen behalen. Helaas beloven veel marketingspartijen tegenwoordig loze beloftes. Zo zal iedereen aanbieden dat jij op nr. 1 komt te staan in Google. Echter moet je je niet rijk rekenen want iemand die voor 300 euro marketing aanbiedt en iemand die voor 1000 marketing aanbiedt daar zit wel degelijk verschil in. Hoe hoger jouw marketingbudget is en hoe meer je via google adverteert hoe hoger je in de zoekmachine komt en blijft staan. Je zal uiteraard wel in de eerste pagina’s komen te staan van google met een klein budget maar een echte garantie heb je nooit. Tevens zegt meer bezoekers niet altijd meer klanten daarvoor moet je echt met een tool zoals google analytics de boel onderzoeken waar de klant afhaakt en/of waarom ze afhaken en op welke pagina’s. Hoe beter je dit proces beheerd hoe beter jouw positie in google want google beoordeelt op wat de meeste bezoekers van jouw website vinden en of deze een toegevoegde waarde heeft.

Waarom kiest een bedrijf voor marketing?

Wat zijn de belangrijkste marketingvormen

Zoekmachine marketing:

Hierbij richt je je op de online vindbaarheid in zoekmachines zoals google of Bing.

Zoekmachine adverteren (SEA):

Hierbij richt je je op zoekwoorden en het adverteren op Google ads of Bing ads.

Social Media Marketing:

Denk hierbij aan promotie/ adverteer mogelijkheden via facebook twitter Instagram e.d. Binnenkort gaat Whatsapp hier ook op inhaken

Affiliate/ leadmarketing:

Hierbij promoot je producten of diensten van een ander bedrijf waarvoor jij een commissie per product ontvangt. Soms krijg je ook per offerte aanvraag (lead) betaald.

Viral Marketing (spellen/enquêtes)

Bij deze vorm van marketing gebruik je iemand die populair is op sociale netwerken ook wel een influencer genoemd.

E-mail marketing:

Met email marketing gebruik je bijvoorbeeld een nieuwsbrief die je verstuurt. Of je lokt klanten met bijvoorbeeld 5 euro korting als je je op de nieuwsbrief inschrijft.

Waarom moet je op letten?

1. Persoonlijke aandacht die een bedrijf voor jouw en je onderneming heeft.
2. Het specialisme van het marketingbureau. Wanneer zij in speelgoed zijn gespecialiseerd kunnen zij niet altijd een bakkerij promoten. Vraag altijd even of ze wel ervaring hebben en kunnen aantonen in jouw niche of branche.
3 Kijk naar de certificeringen van bedrijven. Bijvoorbeeld wanneer je Google ads wilt laten beheren dan heeft Google hier speciale partners voor die gecertificeerd zijn.
4 Kwaliteit prijsverhouding. Waak ervoor als ondernemer dat je niet te veel bespaart want het is best logisch dat je met een laag budget geen nr. 1 positie behaald
5 Kijk altijd naar de contractduur. Wanneer je bijvoorbeeld na een half jaar nog niets bereikt hebt en je onder een contract uit wilt dan moet dat ook kunnen.
6 Zoek referenties van andere klanten op de website op of op bijvoorbeeld platformen zoals trustpilot of Google Reviews.