Een beetje restaurant- of caféhouder weet dat een ongestructureerde manier van werken onvermijdelijk leidt tot chaos en uiteindelijk tot een slechte bedrijfsvoering, waardoor de omzet beperkt blijft en het personeel niet op een ordentelijke manier zijn werk kan doen. Gelukkig leven we in moderne tijden en bestaat er software die in de horecasector breed ingezet kan worden om de manier van werken efficiënter, sneller en overzichtelijker te maken. Horeko.com/be/ is een uitstekende plek om te beginnen met zoeken als je geïnteresseerd bent in deze horeca-software, en dus je je hotel, restaurant of café vlotter wil laten lopen. Vandaag nemen we drie soorten software onder de loep die de bedrijfsvoering in de horeca op verschillende manieren kan bevorderen.
Kitchen manager: geen wanstaltige en chaotische keuken meer!
De Kitchen manager is software die specifiek ontwikkeld is om de gang van zaken in je keuken efficiënter en overzichtelijker te maken. Papieren recepten die overal en nergens op de vreemdste plekjes in je keuken opduiken, dat is toch geen manier van werken! De kitchen manager zorgt ervoor dat alle recepten die belangrijk zijn voor jouw horecazaak op een ordentelijke manier opgeslagen kunnen worden en dat deze snel en makkelijk toegankelijk zijn voor degenen die ze nodig hebben. Zo kom je dus ook niet in de problemen als een kok telkens maar weer de recepten mondeling moet uitleggen aan de rest van het keukenpersoneel. Dat is nu verleden tijd. Maar de kitchen manager doet meer dan dit. De software is namelijk ook in staat om een kostprijsberekening te maken door te kijken naar de prijzen van de gebruikte ingrediënten. Daarnaast doet het programma ook aan menu-engineering. Dat houdt in dat de kitchen manager kan zien wat het mees bestelde gerecht is, aan welk gerecht je het meest verdient en welke gerechten je beter van het menu af kan halen!
Employee management: geef je personeel inzicht in hun werk en alle aspecten die daarmee samenhangen
Een employee management systeem: wat doet dat nou eigenlijk? Het is in de kern heel simpel. In je bedrijf moet je omtrent het personeel van alles regelen: salaris, contracten, werktijden, you name it! De hoeveelheid informatie en het managen van die informatie kan soms ietwat chaotisch worden. Zowel voor jou als voor je werknemers. Een employee management systeem zorgt ervoor dat jij én je personeel snel en overzichtelijk inzicht krijgen in zaken als loonstrookjes, werktijden, planningen, contracten, lopende zaken, essentiële werkinformatie en nog veel meer.