Een groot deel van de mensen die je website bezoekt, doet geen aankoop en dat is natuurlijk zonde! Er zijn veel verschillende manieren om die klant alsnog binnen te slepen en één daarvan is retargeting. In deze blog kun je meer lezen over wat retargeting precies inhoudt en wat het voor jouw onderneming kan betekenen.
Wat is retargeting?
Bij retargeting richt je je opnieuw tot mensen die een bezoek aan je website hebben gebracht, maar hier niet zijn overgegaan tot aankoop. Dit wordt vaak gedaan door middel van advertenties op sites van derden. Je kunt dit herkennen van die keren dat je advertenties kreeg van die schoenenwebsite waar je net aan het rondneuzen was.
Hoe werkt retargeting?
Wanneer iemand je website bezoekt, wordt gevraagd of hij of zij akkoord gaat met cookies. Zo ja, dan geeft de bezoeker in de meeste gevallen toestemming om geretarget te worden. Zo wordt er bijgehouden wie er precies jouw site hebben bezocht en wie iets hebben gekocht en wie niet. Vervolgens kan een retargeting provider er aan de hand van die gegevens voor zorgen dat deze mensen ergens anders op het internet een gerichte advertentie met het desbetreffende product te zien krijgen.
Voordelen van retargeting
Er zijn verschillende voordelen aan geretargete advertenties ten opzichte van reguliere, niet gerichte advertenties. Ten eerste is retargeting veel effectiever, omdat je potentiële klanten benadert. De kans dat deze overgaan tot aankoop is statistisch gezien veel groter. Daarnaast is het een goede manier om de naamsbekendheid van je merk te vergroten. De kans dat bezoekers jouw naam onthouden na één bezoekje is namelijk redelijk klein. Als ze jouw naam echter nog een keer langs zien komen in een geretargete advertentie, zal je naam beter onthouden worden. Zo kunnen klanten je site makkelijker terugvinden om alsnog die ene aankoop te doen.